ساخت دستگاه حکاکی و برش لیزری نگارک

لوگوی نگارک

نگارک چیست؟

شرکت لیزر پردازش سدید در سال ۱۳۹۸ تصمیم به ارائه برند نگارک کرد. نگارک، دستگاه های حکاکی و برش لیزری را با ماژول های لیزر دیود تولید می کند. در واقع تمام دستگاه های حک لیزری که تحت این برند به فروش می رسد در دسته ی خانگی و نیمه صنعتی قرار می گیرد. به عبارت دیگر ایده ی اصلی برند نگارک برای کمک به کسب و کارهای خانگی و نیمه صنعتی طراحی شده است. تیم نگارک یک سیستم خدمات کامل را برای ارائه ضمانت‌های جامع محصول و خدمات به کاربران ایجاد کرده است. اگر شما یک هنرمند خوش ذوق صنایع دستی یا صاحب مشاغل خانگی باشید می توانید از دستگاه های حک لیزری نگارک در کار خود استفاده کنید.

کاربرد دستگاه حکاکی و برش لیزری نگارک :

حکاکی لیزری یکی از پرکاربردترین و در دسترس ترین روش های حکاکی می باشد. به همین دلیل تولیدکنندگان صنعتی، پیمانکاران و حتی کارگاه های خانگی از این فرآیند برای تولیدات خود استفاده می کنند. دستگاه های لیزری ابزارهای بسیار متنوعی هستند که قادر به حکاکی و برش بر روی مواد مختلفی هستند. سیستم های حکاکی لیزر کیفیت فرایند حکاکی را بسیار بهبود می بخشند. دلیل این امر دقت بالای پرتو لیزر به جای مته و بقیه روش های حکاکی می باشد. همچنین سرعت حکاکی را به علت استفاده از منبع لیزر با توان مناسب، نسبت به بقیه ی روش ها افزایش می دهد. دستگاه های که توسط نگارک ارائه شده اند در کاربرد های متفاوت و برای اهداف متفاوت استفاده می شوند. این دستگاه ها برای برش و حکاکی بر روی چرم مصنوعی، فوم، چوب، پلکسی، سنگ، نمد و … مناسب می باشد. در نتیجه کسب کارهایی که در این زمینه ها فعالیت می کنند می توانند از این دستگاها بهرمند شوند. باید توجه داشت که امکان حکاکی مستقیم روی فلز با بازتاب آینه ای قوی  وجود ندارد چون ممکن است باعث آسیب رساندن به ماژول لیزر شود. البته که با این دستگاه می توان  برروی فلزاتی که آنادایز و رنگ شده باشند، حکاکی انجام داد. برای آشنایی و خرید این محصولات می توانید به سایت نگارک به آدرس اینترنتی https://banegarak.ir/ مراجعه کنید.

کاربرد لیزر حکاکی و برش نگارک

از کسب کارهای صنایع دستی، صنعت دکوراسیون،بسته بندی، چاپ، صنعت تبلیغات، فوم(به ویژه در بسته بندی)، صنعت مبلمان، روکش مبلمان، تولیدی های لیاس، صنعت کفش، صنعت چرم، صنعت شیشه و … می توان به عنوان صنایعی نام برد که دستگاه های حکاکی و برش نگارک می تواند در آنها نقش کسترده ای داشته باشد. اگر شما نیز صاحب این کسب و کارها هستید می توانید با بازدید از صفحه فروشگاه نگارک دستگاه حکاکی لیزری خود را انتخاب و خریداری کنید.

نگارک چند نوع محصول دارد؟

محصولات نگارک در انواع کیت های لیزری نگارک۱، نگارک۲ و رسام ۱ می باشد. البته دو دستگاه دیگر رسام ۲ و نگارین(برای مارکینک فلزات) در دست ساخت می باشند و در آینده نزدیک به بازار عرضه می شود. محصولات موجود در فروشگاه نگارک را در زیر به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

محصولات نگارک

دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۱ :

دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۱ با بهره گیری از ماژول ۲.۵ وات عمل حکاکی را انجام می دهد. این دستگاه دارای بدنه و ساختار زیبا و بادوام می باشد. ساختار اصلی دستگاه نگارک ۱ از آلومنیم  و بخشی از اتصالات آن از اکرلیک تشکیل شده است. تیم طراح نگارک این دستگاه را به گونه ای طراحی کردند تا در طول زمان دفرمه نشوند. این دستگاه دارای سیستم حرکتی در دو بعد می باشد. به طوری که محورهای حرکت آن خطی می باشند و نیرومحرکه هر محور  یک استپرموتور می باشد.

 

دستگاه حکاکی لیزری نگارک 1

فضای کاری دستگاه لیزر حکاکی نگارک ۱ در یک صفحه ی ۱۷ در ۱۷ سانتی متر می باشد. این دستگاه به علت استفاده از  ماژول لیزر با کیفیت، با طول عمر ۱۰ هزار ساعت دارای دوام بسیار بالایی می باشد. مادربرد دستگاه حکاکی لیزر نگارک ۱ از فریمور قدرتمند GRBL پشتیبانی می کند. در نتیجه این سیستم را با نرم افزارهای قدرتمند LaserGRBL و LightBurn می توان راه اندازی کرد. دستگاه نگارک ۱ با توجه به توان ماژول و ابعاد کاری جزو محصولات خانگی می باشد. از جمله کاربردهای دستگاه حک لیزری نگارک ۱ می توان به حکاکی روی فلزات رنگی، آلومینیوم آنادایز، چوب، کاغذ، چرم، فوم، بامبو و … نام برد. برای اطلاع از قیمت و خرید دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۱ به صفحه فروش دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۱ در سایت نگارک  مراجعه کنید.

دستگاه حکاکی لیزری نگارک۲ :

دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۲  همانند دستگاه حکاکی نگارک ۱ از الومنیم و الکریک ساخته شده است. به همین علت می باشد که این دستگاه در طول زمان تغییر شکل نمی دهد. سیستم حرکتی این دستگاه نیز به صورت دکارتی و دو بعدی می باشد. ایعاد ناحیه ی کاری دستگاه حکاکی لیزری ۲۵ در ۴۴ سانتی متر می باشد که نسبت به دستگاه نگارک ۱ ابعاد کاری بزرگتری دارد. توان برق مصرفی این دستگاه ۲۰ وات می باشد. همچنین ابعاد دستگاه ۵۷ در ۳۸ در ۱۴ سانتی متر می باشد.

دستگاه حکاکی لیزری نگارک 2

دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۲ از یک ماژول لیزر دیود  ۵.۵ وات با دوام ساخته شده است. که به علت فناوری مورد استفاده برای ساخت آن دراری طول عمر ۱۰ هزار ساعت می باشد. در نتیجه می توان از این دستگاه به صورت مداوم  و بدون محدودیت زمانی استفاده کرد. مادر برد استفاده شده در این دستگاه قابلیت پشتیبانی از دو نرم افزار قدرتمند LaserGRBL و LightBurn را دارد. این قابلیت باعث شده است تا تمام افراد جامعه از مبتدی تا حرفه ای بتوانند با این دستگاه کار کنند. برای کسب اطلاع از قیمت و خرید دستگاه حکاکی لیزری نگارک ۲ به صفحه فروش آن در سایت نگارک مراجعه کنید.

دستگاه حکاکی لیزری رسام ۱ :

دستگاه حکاکی لیزری نگارگ مدل رسام ۱ یک دستگاه حکاکی و برش مورد استفاده برای بسیاری از مواد می باشد. بدنه ی این دستگاه نیز همانند دو مدل قبل از آلومینیم و پلکسی ساخته شده است. از این رو ساختار این دستگاه در طول زمان بدون تغییر شکل باقی می ماند. سیستم حرکتی این دستگاه نیز در مختصات دو بعدی و به صورت خطی می باشد. نیرومحرکه هر محور با استفاده از یک عدد استپرموتور به حرکت در می آید. ناحیه کاری دستگاه لیزر حکاکی رسام ۱ در ابعاد ۷۰ در ۴۶ سانتی متر می باشد.

دستگاه حکاکی لیزری رسام 1

دستگاه حکاکی لیزری رسام ۱ دارای ماژول لیزر دیود ۵.۵ وات بسیار باکیفیت می باشد که به علت به کاربردن تکنولوژی روز دارای طول عمر بیش از ۱۰ هزار ساعت می باشد. این دستگاه از مادربردی بهره مند است که از نرم افزار های LaserGRBL و Lightburn پشتیبانی می کند و همچنین برای کنترل آن می توان از اپلیکیشن موبایل MKS نیز استفاده کرد. دستکاه لیزر حکاکی رسام ۱ بسیار کاربردی در زمینه ی کسب و کارهای خانگی و نیمه صنعتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی فروش این محصول در سایت نگارک مراجعه کنید.

نتیجه گیری :

دستگاه حکاکی لیزر نگارک دارای کیفیت بالایی می باشد و در عین حال قیمت این دستگاه ها نسبت به مشابه این دستگاه ها در بازار بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. دلیل این امر تولید داخلی به دست پرکفایت جوانان این سرزمین می باشد. اگر شما صاحب کسب و کارهای خانگی و نیمه صنعتی در زمینه های صنایع دستی، چوب،چرم، فوم و … باشید، می توانید از دستگاه های حکاکی و برش لیزری نگارک بهره مند شوید. با خرید دستگاه های حکاکی لیزری نگارک سرعت تولید محصولات شما افزایش چشمگیری خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا