دستگاه های برش لیزر فایبر ورق های فلزی

دستگاه های برش لیزر فایبر

اگر قصد برش اشکال پیچیده بر روی ورق های فلزی را دارید، باید گفت که در حال حاضر ابزاری بهتر از دستگاه‌های برش لیزر فایبر وجود ندارد و ایده‌هایی که می‌توانید با استفاده از این دستگاه‌ها به آنها جان ببخشید بی پایان هستند. این دستگاه ها توانسته‌اند فرآیند تولید را در قرن بیست و یکم متحول کنند و بسیار کارآمدتر، قدرتمندتر و مقرون به صرفه تر از برش سنتی ظاهر شوند. این فناوری برش از لیزرهای با قدرت بالا و دقت باورنکردنی استفاده می‌کند. برش‌های لیزر فایبر نه تنها برای ایجاد برش بر روی ورق‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه قابلیت حکاکی را نیز دارند.

با این حال، همه دستگاه های برش لیزر، برش یکسانی ایجاد نمی کنند. برخی از آنها لیزرهای قوی تری دارند که به آنها اجازه می دهد مواد با ضخامت بیشتر را برش دهند و یا برش‌های عمیق تری ایجاد کنند. برخی دیگر ممکن است ویژگی های پیشرفته تری مانند تغذیه خودکار و سیستم های پیشرفته کنترل هوشمند را در اختیار داشته باشند که می تواند سرعت و کارایی فرآیند برش را افزایش دهد.

در ادامه اصول اولیه دستگاه های برش لیزر فایبر و ویژگی های این دستگاه ها را مورد بحث قرار می دهیم و در انتها به معرفی محصولات خواهیم پرداخت.

برش لیزری فایبر چیست؟

برش لیزر فایبر چیست؟

دستگاه های برش لیزر فایبر، برش های دقیق با کیفیت بالا را در طیف وسیعی از مواد مختلف ایجاد می کنند. جز کلیدی دستگاهای برش لیزر فایبر، منبع لیزر است که یک پرتو نور بسیار متمرکز را تولید می کند که می تواند حتی برخی از سخت ترین مواد را به راحتی برش دهد.

در حالی که اصول اساسی پشت این دستگاه های برش تا حد زیادی مشابه آنچه در سایر دستگاه های برش معمولی استفاده می شود، است اما تفاوت اصلی در نحوه انتقال انرژی و تمرکز بر روی قطعه کار نهفته است.

به طور کلی لیزر از سه جزو اصلی تشکیل شده است: یک محیط فعال، یک منبع پمپاژ و یک تشدید کننده نوری مانند آینه. محیط فعال، محیطی است که در آن فوتون ها تولید و توسط یک منبع پمپاژ تقویت می شوند، سپس توسط آینه بارها و بارها منعکس می شود تا زمانی که پرتویی از نور متمرکز به نام پرتو لیزر ایجاد شود.

محیط فعال لیزر فایبر از یک فیبر نوری فعال ساخته شده و از کابل فیبر نوری استفاده می‌کند تا امواج نور را مستقیماً به قطعه کار منتقل می‌کند. این ویژگی باعث می شود تا دقت و تمرکز گرما بیشتر شود که منجر به برش های تمیزتر و پیوندهای با استحکام بالاتر بین مواد می شود.

33W

مزیت های برش لیزر فایبر

دستگاه های برش لیزر فایبر انقلابی در صنعت برش فلزات ایجاد کرده اند و مزایای زیادی نسبت به سایر روش های برش سنتی دارند. در اینجا به ۴ مزیت برتر استفاده از دستگاه های برش فایبر فلزات اشاره می کنیم.

دقت: دستگاه های برش لیزر فایبر دقت بی نظیری را ارائه می دهند و برش های پیچیده را با حداقل ضایعات امکان پذیر می‌کنند. پرتوهای لیزر پرقدرت می توانند فلزات مختلف را با دقت استثنایی برش دهند و کیفیت محصولات نهایی را تضمین کنند.

سرعت: دستگاه های برش لیزر فایبر به طور قابل توجهی سریعتر از دستگاه های برش معمولی هستند. این افزایش سرعت نه تنها بهره وری را افزایش، بلکه کیفیت را نیز افزایش می‌دهد.

انعطاف پذیری: دستگاه های برش لیزر فایبر می توانند طیف گسترده ای از مواد از جمله آهن، آلومینیوم و مس را برش دهند که آنها را برای کاربردهای مختلف ساخت فلز ایده آل می‌کند. انعطاف‌پذیری دستگاه‌های برش لیزر فایبر امکان ایجاد طرح‌ها و اشکال پیچیده را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان فراهم می‌کند.

حداقل تعمیر و نگهداری: دستگاه‌های برش لیزر فایبر طول عمر بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌های برش دارند. همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری در این دستگاه‌ها کمتر است و در نتیجه زمان کار و بهره‌وری را افزایش می‌دهند.

55W

مواد قابل برش توسط دستگاه های برش لیزر فایبر

دستگاه های برش لیزر فایبر می توانند انواع فلزات از آهن و استیل گرفته تا فلزات غیر آهنی را برش دهند. همچنین از آنجایی که آلومینیوم فلز بسیار بازتابنده‌ای است به وسیله دستگاه برش لیزر CO2 قابل برش نیست. اما با استفاده از دستگاه برش لیزر فایبر این برش امکان پذیر است. حداکثر ضخامت قابل برش نیز بسته به قدرت لیزر متفاوت خواهد بود.

مواد غیرقابل برش توسط دستگاه برش لیزر فایبر

هرچند که دستگاه های برش لیزر فایبر دارای ویژگی های سرعت برش سریع و اثر برش بسیار خوب می باشند و بیشتر مواد را می توان با استفاده از این ابزارهای قدرتمند برش داد، اما بیشتر پلاستیک ها در دماهای بالا تحت واکنش های شیمیایی قرار می گیرند و برش لیزری را غیرممکن می کند. از جمله موادی که به وسیله دستگاه‌های برش لیزر فایبر قابل برش نیستند، می توان به الیاف شیشه، پلی کربنات، پلی وینیل کربنات، پلی اتیلن با چگالی بالا.

همچنین با توجه به خواص شکنندگی و بازتابندگی شیشه، برش لیزری آن به وسیله دستگاه‌های برش لیزر فایبر مرسوم امکان‌پذیر نمی‌باشد. برش لیزری چوب نیز به دلیل مشتعل شدن آنها،  امکان‌پذیر نیست.

دستگاه های برش لیزر فایبر

پارامترهایی که در زمان خرید دستگاه برش لیزر فایبر باید به آنها توجه کنید!

باید توجه داشت که دستگاه های برش لیزر فایبر بسته به قدرت و ویژگی هایشان قابلیت های برش متفاوتی دارند. بنابراین هنگام خرید دستگاه برش لیزر فایبر مهم است که نیاز مصرفی خود را بشناسید و مطابق با این نیازها اقدام به خرید کنید.

منبع لیزر: منبع لیزر اصلی ترین بخش دستگاه های برش لیزر است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید زیرا تعیین کننده قدرت و توان لیزر است. هرچه توان لیزر بیشتر باشد سرعت و دقت برش بیشتر خواهد بود و می توانید ورق های با ضخامت بیشتری را برش دهید.

البته پارامترهای دیگر نیز علاوه بر توان لیزر در این موارد دخیل می باشد اما می توان گفت که یک پارامتر مهم در انتخاب دستگاه، توان لیزر است و هرچه توان یک دستگاه بیشتر باشد، هزینه دستگاه نیز بالاتر است.

شاسی دستگاه: ساختار شاسی دستگاه به دلیل تنش های هنگام برش باید از پایداری بسیار خوبی برخوردار باشد تا بتواند دقت و عملکرد بالای دستگاه را تضمین کند. شاسی دستگاه های برش لیزر معمولا به سه روش ریخته گری، قوطی کشی و ورق کاری تولید می شوند. دستگاه هایی که شاسی آنها از نوع ورق کاری می باشد به دلیل وزن بالا و استحکام بیشتر آسیب پذیری کمتری دارند.

تنش گیری بستر نیز بسیار مهم است، که معمولا به دو روش حرارتی و ارتعاشی انجام می شود، البته تاثیر تنش گیری ارتعاشی کمتر از حرارتی است. یک پارامتر دیگر برای انتخاب شاسی مناسب اندازه آن است زیرا مشخص می کند که قطعه با چه ابعادی را می توان برش داد که بسته به نیاز شما مشخص می شود.

محور دستگاه: یکی از مهمترین قطعات دستگاه های برش لیزر، محور دستگاه می باشد. محور دستگاه برش لیزر فایبر برای افزایش سرعت جابجایی و دقت دستگاه و همچنین کاهش اینرسی باید دارای یک ساختار سبک و مستحکم باشد.

بدین منظور معمولا از آلیاژ آلومینیوم هوانوردی در ساخت این محورها به دلیل استحکام بالا و وزن کم استفاده می شود. ساختار و جنس مناسب محور دستگاه، از آسیب به سیستم مکانیکی دستگاه در بلند مدت جلوگیری می کند.

هِد لیزر: هِد لیزر یکی از تجهیزات کلیدی دستگاه های برش لیزر است که تعیین کننده سرعت و دقت دستگاه است. هد لیزر، نور لیزر را تقویت، متمرکز و منتقل می کند و باید دارای یک طراحی با وزن کم و شتاب سریع باشد. برخی از هِدهای برش دارای سیستم های خنک کننده می باشند که می توانند به سرعت دمای سطح فلز را کاهش دهند.

سیستم های حذف دود و آلودگی: برخی از دستگاه ها دارای سیستم های هوشمند حذف دود و آلودگی هستند که با شناسایی هوشمند مناطق برش می توانند به طور موثر دود و آلودگی را خارج و دقت و کیفیت برش را افزایش دهند.

سیستم های کنترل هوشمند: دستگاه های برش لیزر از یک نرم افزار اختصاصی به نام CypCut استفاده می کنند که برای کنترل برش، طراحی شده است و دارای یک عملکرد بسیار کاربردی می باشند.

البته این ویژگی ها می تواند در انواع دستگاه های برش لیزر فایبر متفاوت باشند و برخی از دستگاه ها نیز دارای ویژگی های پیشرفته تری نیز باشند که می تواند کارایی دستگاه را بهبود ببخشند. بنابراین سعی کنید قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر نیاز مصرفی خود را بدانید و مطابق با آن اقدام به خرید کنید.

خرید دستگاه برش لیزر فایبر

هنگام خرید دستگاه برش لیزر فایبر باید چندین عامل مهم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال نوع ماده ای که قصد برش آن را دارید؟ حداکثر ابعاد قطعه موردنظر جهت برش؟ نرخ تولید در ماه ؟ حداکثر میزان سرعت دستگاه؟ و …

تیم فناوری لیزر پردازش سدید با همراهی متخصصان خود می تواند شما را در تمامی مراحل خرید راهنمایی کند و با ارائه دستگاه های برش لیزر فایبر با کیفیت بالا که از آخرین تکنولوژی ها در ساخت این دستگاه ها استفاده شده است، خرید قابل اطمینانی برای شما رقم بزند.

منبع دستگاه های برش لیزر فایبر فناوری لیزر پردازش سدید از دو برند معروف Max و Reycus می باشد که براساس نیاز مشتری قابل سفارش است. سایر تجهیزات دستگاه ها نیز از جمله شاسی، محور، هِد و… از کیفیت بالایی برخوردار هستند. درواقع با استفاده از متریال های سنگین و روش های تنش گیری بسیار دقیق، کیفیت و دقت دستگاه‌ها بسیار بالا می باشد که موجب برتری نسبت به سایر رقبای خود شده اند.

از آنجایی که دستگاه های برش لیزر فایبر از تجهیزات مختلفی ساخته شده اند، شما نیز می توانید براساس نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. برخی از دستگاه ها از سیستم های اتوماتیک و کنترل هوشمند بهره می برند که موجب افزایش راندمان و کاهش نیروی انسانی می شود. فناوری لیزر پردازش سدید با ارائه دستگاه های مختلف و در راستای نیاز مشتریان محترم آماده خدمت رسانی در زمینه های مختلف کسب و کار شما می باشد.

محصولات ما

دستگاه برش لیزر فایبر با سرعت فوق العاده بالا

1W

اگر به دنبال کیفیت بالا هستید، دستگاه برش لیزر فایبر با سرعت فوق العاده بالا که ماکزیمم سرعت جابجایی در این دستگاه به ۲۰۰ متر در دقیقه می رسد، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با استفاده از این دستگاه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن تعداد بالاتری برش انجام دهند. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر با توان بالا

2W

دستگاه برش لیزر فایبر با توان بالا می تواند سرعت و راندمان دستگاه را افزایش دهد. توان لیزر در این دستگاه می تواند تا ۶۰۰۰۰ وات برسد. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر کاملا محصور

2W

این دستگاه دارای یک حفاظ ایمنی کاملا محصور می باشد که به طور موثر از شما در برابر خطرات ایمنی ناشی از جرقه های برش لیزری محافظت می کند. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر با دقت بالا

دستگاه برش لیزر فایبر با دقت بالا

دستگاه برش لیزر فایبر با دقت بالا با داشتن توان و سرعت نسبتا بالا موجب دقت بالای برش می شود. همچنین با فوکوس خودکار هِد لیزر می توان موقعیت فوکوس را با توجه به ضخامت های مختلف در این دستگاه تنظیم کرد. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر با میز متغیر

دستگاه برش لیزر فایبر با میز متغیر

دستگاه های برش لیزر فایبر با میز قابل تعویض بارگیری مواد با راندمان بالا را به ارمغان می آورند. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر با ابعاد بزرگ

دستگاه برش لیزر فایبر با ابعاد بزرگ

دستگاه برش لیزر فایبر با ابعاد بزرگ قادر به برشکاری بر روی انواع متریال های با سایز بزرگ می باشد. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر سری حرفه ای

7W

دستگاه های برش لیزر فایبر سری حرفه ای با داشتن سرعت و توان بالا موجب برش با کیفیت و دقت بالا می شوند. همچنین این دستگاه ها با بهره بردن از ویژگی های پیشرفته راندمان و کارایی فرآیند برش را افزایش می دهند. (جزییات دستگاه)

دستگاه برش لیزر فایبر سری اقتصادی

دستگاه برش لیزر فایبر سری اقتصادی

دستگاه های برش لیزر فایبر سری اقتصادی با هزینه مقرون به صرفه امکان برش فایبر ورق های فلزی را برای شما مهیا می کند. (جزییات دستگاه)

لیزر پردازش سدید

در حال حاضر دستگاه‌های برش لیزر فایبر فلزات به معجزه‌ای در بسیاری از صنایع تبدیل شده اند. تیم لیزر پردازش سدید نیز با بهره‌گیری از تیم متخصصان خود سعی دارد، بخشی از این انقلاب تکنولوژیک باشد.

شرکت لیزر پردازش سدید به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های تامین‌کننده و البته تولیدکننده دستگاه‌های برش لیزر فلزات مشتاق به ارائه خدمات به تمامی کسب و کارها در حوزه تولیدات فلزی می‌باشد. تیم ما با بهره‌گیری از متخصصان خود در تمامی مراحل از جمله مشاوره خرید دستگاه‌ برش لیزر فایبر، نصب و راه‌اندازی، آموزش و تامین قطعات مورد نیاز شما را همراهی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا